Під час партії гравці по черзі роблять найпростіші дії: розміщують на загальній карті плитки місцевості, виставляють підданих та підраховують очки.
Ігролад настільної гри Каркасон 3.0. Річка і Абат Плитки викладаються з тією умовою, що вони продовжують вже наявний ландшафт. При цьому варто дотримуватись вимог для певного типу місцевості. Так, місто обов'язково оточує мур, а монастир – сільська місцевість. Дороги повинні мати початок та кінець, не обриватися раптово.
Окуляри гравці отримуватимуть за закінчені об'єкти та розміщених у них підданих – міплів. Кількість очок додатково залежить від ролі вашого мипла, наприклад, у містах – це лицарі, у монастирях – ченці, на дорогах – мандрівники. Залежно від того, яку стратегію ви оберете, можете зіграти своїми миплами на довгу перспективу отримання користі.
Чим більше ставатиме карта Каркассона, тим більше у вас буде шансів порушити плани суперників, з'явиться безліч варіантів та можливостей розвитку. При цьому важливо ретельно спланувати найоптимальніші варіанти використання підданих.
Переможцем у Каркасоні стане гравець, який набрав найбільшу кількість очок.
З міні-доповненнями Річка та Абат з'являється новий тип місцевості та роль підданих, які обов'язково зіграють вам на руку.