Крісло – яке воно?
Середина літа...Велосипедний сезон в самому розпалі, і, звичайно ж, хочеться "з вітерцем" прокатати улюблене чадо на своєму двоколісному "коні". І не важливо, буде це поїздка в межах дачного селища або намічається багатокілометровий туристичний велопробіг – дитина завжди повинен їхати на батьківському велосипеді зі зручністю і в повній безпеці. А значить, дитині знадобиться спеціальне велосипедне крісло.
Крісло – яке воно?
Ще зовсім недавно альтернативи того, як перевозити дитину на велосипеді практично не було. Старших дітей, які вже могли міцно триматися самі, возили на багажнику, а дітей поменше – на рамі (якщо така була у велосипеда). Причому в кращому випадку на раму ставилося дитяче сідло – його разом з підніжками і зараз можна придбати в спортивних магазинах за 120-150 руб. Хоча найчастіше батьки обходилися прилаженной до рами подушкою або згорнутим ковдрою. У такій ситуації про справжніх сімейних велопробегах, тим більше на значні відстані, і мови бути не могло, адже з таким "обладнанням" далеко не заїдеш.
Що з'явилися на ринку дитячі велокрісла круто змінили ситуацію. Тепер навіть однорічний малюк (вагою від 9 кг), може відправитися кататися з батьками на велосипеді, навіть якщо у того взагалі не буде ні рами, ні багажника.
Поїздка в велокресле для маленького пасажира буде не тільки зручною, але і саме головне – безпечним. Адже з однієї сторони дитина ременями утримується в кріслі, а тому не зможе з нього випадково випасти на ходу. У свою чергу саме крісло надійно закріплюється на велосипеді і при правильній установці не може від нього мимоволі від'єднатися.
У разі ж падіння велосипеда (а таке з двоколісним транспортом, на жаль, трапляється не так уже й рідко), крісло дозволить малюкові обійтися без серйозних наслідків, пом'якшивши йому приземлення. Звичайно ж, у різних моделей велокрісел конструкція і ступінь захисту теж будуть різними, тому при виборі слід звернути увагу на наявність таких деталей, покликаних забезпечити безпеку дитині.
Це висока спинка, глибока посадка сидіння, бічний захист по всьому профілю велокрісла – від спинки до підніжок. Потрібно пам'ятати, що в разі аварії велосипед найчастіше завалюються саме на бік, тому, чим більше буде закрито крісло з боків, тим менше постраждає дитина під час падіння.
Готуючи на велосипеді посадочне місце для свого малюка, потрібно визначитися з тим, де саме він буде їздити – спереду або ззаду від батьків, і вже залежно від цього вибрати або переднє або заднє крісло. Не можна сказати однозначно, де краще возити дитину – свої плюси і мінуси є і в того і в іншого способу посадки.
· Так, якщо дитина їде спереду, то він завжди залишається "на очах" у мами або батька і в межах їх досяжності. Це означає, що водій завжди в курсі, чим зайнятий його пасажир і як він себе відчуває – не заснув він, не захитало його, наскільки цікаво для нього катання і т. д. При необхідності прямо на ходу дитині можна дати носовичок, поправити йому шолом і т. д.
· Якщо карапуз чогось злякався в дорозі (причиною може стати що завгодно: і гавкіт пристала до велосипеда собаки, і несподіваний гучний сигнал автомобіля, і промчавшаяся повз величезна фура), то його простіше буде заспокоїти, обійнявши і погладивши.
· Впередисидящему малюкові добре видно дорогу, він може триматися за кермо і представляти, що це він сам керує таким великим велосипедом (ну або, принаймні, посильно допомагає татові чи мамі). Ще один плюс передній посадки – незайнятий багажник, на якому можна перевозити необхідний в дорозі вантаж.
· Однак передні велокрісла у порівнянні з задніми менше в розмірах і розраховані на меншу навантаження. Їх вантажопідйомність обмежується 15 кг (в середньому це вага трирічного малюка), в той час як ззаду дитина може їздити до тих пір, поки його вага не перевищить 22-25 кг (приблизно до 5-6 років). Тобто до трьох років діти можуть кататися на велосипеді як спереду, так і ззаду, але потім в будь-якому випадку, вони будуть їздити на задніх пасажирських місцях. Ведь чем крупнее и выше становится ребёнок, тем больше он будет загораживать собой обзор, а на неровной дороге он непроизвольно рискует ударить своей головой родителя в подбородок – если учесть, что малыш едет в шлеме, то удар может получиться довольно ощутимым, тем более на скорости. Более того, везя ребёнка на раме, водителю придётся разводить ноги, чтобы крутить педали, и широко расставлять руки, чтобы удержать руль – долго так ехать будет не удобно, из-за этого у велосипеда заметно снижается скорость и маневренность.
· Задні велокрісла в цьому плані мають більше переваг – вони не впливають на управління велосипедом, не обмежують повороти керма, а велосипедист може їхати у звичній для себе позі.
· Если велокреслом планируется пользоваться не от случая к случаю, а кататься с ребёнком часто, подолгу и не всегда по ровным городским дорожкам, то лучше всё-таки ставить кресло назад, тем более это и безопаснее – при падении велосипеда, сидящий сзади малыш, не окажется придавленным весом своего родителя, а значит не получит дополнительных травм. К сожалению, при передней посадке этого избежать вряд ли удастся – велосипедиста по инерции отбросит вперёд, как раз на ребёнка, пристёгнутого к креслу.
· Звичайно, сидячи ззаду, маленькому пасажиру доводиться більше дивитися по сторонах ніж вперед, і спілкуватися з татом або мамою йому теж може бути не дуже зручно, але зате і водій менше відволікатися від дороги. Ну а вирішити проблему спостереження за своїм чадом, можна з допомогою додаткового дзеркала заднього виду або супроводжуючого велосипеда, на якому поїде другий батько.
- ТАБЛИЦЯ РОСТОВОКПідбір велосипеда по зростанню. Один з найважливіших параметрів при покупці велосипеда - вибір правильного розміру рами. Цей параметр залежить від виду велосипеда, стилю катання і особистих переваг.